frokenmellan

Alla inlägg under juni 2012

Av Mikaela - 30 juni 2012 21:13


Nästa vecka avslutar jag min butiksförsäljarutbildning.

Det har gått riktigt bra. Mycket bättre än jag trodde.

För en gångs skull känner jag mig stolt över något jag gjort. Jag klarade av det!

Hade det varit för två år sen hade jag aldrig orkat.

Jag har fått ut mycket av den, ett jobb bland annat.


Nu kan jag fortsätta se framåt. Fortsätta drömma och sätta upp mål.

En otrolig lättnad.

Jag klarade det.



 

Av Mikaela - 28 juni 2012 10:09

Gjorde cupcakes och tog med till tjejerna på Hemtex igår.

Vit choklad & jordgubbsmuffins med vaniljfrosting.


Använde mitt vanliga recept på vaniljmuffins och tillsatte bara vit choklad och jordgubbar.

8 stora muffins.

 

75 g rumsvarmt smör

2 dl socker

2 ägg

2 dl mjölk

2 msk raps- eller matolja

4 dl vetemjöl special

2 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

1 krm salt

 

200 g vit choklad

Jordgubbar

 

Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop det mjuka smöret, socker, ägg, mjölk och olja.

Blanda ihop de torra ingredienserna och blanda ner i smeten, lite åt gången.

Hacka chokladen i bitar och rör i smeten.

Klicka ut i formar, fyll 2/3. 

Skiva jordgubbarna och tryck ner i formarna.

Grädda i ca 10-20 min beroende på storlek.

 

När muffisarna svalnat spritsa på vaniljfrostingen.

 

300 g philadelphiaost

4 tsk vaniljsocker

1 dl florsocker

 

Dekorera med till exempel en jordgubbe.

   

Av Mikaela - 24 juni 2012 12:02


   

 

Grillmästarna..

 

 

 

 

 

 Killarna mot tjejerna.. och Emil.

 

         

 Kärlek i luften..

 

 

 Mer alkohol mindre hjärnceller..

 

 

 Trubaduren.

 

 

 Tack allihopa för en supertrevlig midsommarafton!

Av Mikaela - 15 juni 2012 17:54

Gjorde egna maränger idag för första gången.

Så jag gick efter ett väldigt simpelt recept.


3 äggvitor

2 dl strösocker

några droppar karamellfärg


Sätt ugnen på 100 grader.

Vispa äggvitorna med 1 dl socker i en rostfri bunke. Se till att inget av ägggulan slinker med!

När smeten är tillräckligt hård och fluffig, (det tog ca 20 minuter av vispande för mig)

vänd försiktigt ner resten av sockret. (och karamellfärg om du vill)

Klicka ut på bakpappersklädd plåt.

Grädda i ca 45-60 min i mitten av ugnen tills de blir lätta och släpper pappret.

(Jag gräddade mina i ca 50 min, sen stängde jag av värmen, ställde ugnsluckan på glänt och lät dom stå där tills dom kallnat.)



   




Mumsigt! ;)  

Av Mikaela - 10 juni 2012 12:13

Välkommen in i vuxenlivet Pauliina ;)


 

     

           Pauliina och mamma Inga.


   



John, Nettan, Patrik, Liisa, Catarina, Jullan och Inga.. alla väntar på att Pauliina ska anlända till festen..


 

Pappa är stolt chaufför.



Skitig? ;) Full & glad!


             

Grattis älskade lillasyster!

Presentation


Hej!
Jag heter Mikaela. Bor i lilla "lagom-landet" Sverige. Älskar att resa, så kommer självklart skriva om när jag är ute i stora världen. Annars kommer jag blogga om min vardag, saker jag shoppar och lägga ut recept när jag bakar.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards