frokenmellan

Alla inlägg under december 2012

Av Mikaela - 6 december 2012 21:34

Igår när det var snöstorm ute va jag som tur var ledig och

stod halva dagen i köket och bakade.

Det blev lussebullar och dom här underbart goda Pepparkakscupcakesen.

Ska lämna en burk på jobbet tänkte jag och sen får jag baka en ny laddning

till adventsfikat med familjen på söndag.



Blir 12 mellanstora muffins.

 

4 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

2 tsk malen ingefära

2 tsk malen kanel

1 tsk malen kryddnejlika

125 g rumsvarmt smör

2 ½ dl strösocker

2 ägg

1 ½ dl gräddfil

 

Sätt ugnen på 175 grader.

Blanda mjöl, bakpulver och kryddor i en skål och ställ åt sidan.

Vispa smör och socker poröst.

Tillsätt ett ägg i taget och vispa en stund mellan varje ägg.

Vispa i gräddfilen och tillsätt sedan mjölblandningen.

Fördela smeten i muffinsformar.

Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.

Låt svalna.

 


Jag valde att ha vanlig glasyr på mina. Men man kan även ringla på smält vit choklad, eller

kanske cream cheese frosting. Vad man är sugen på helt enkelt. :)



Glasyr:

 

3 dl florsocker

Ca 2 msk vatten

 

Vispa ihop och smeta på!

 

Göttans!



 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Mikaela. Bor i lilla "lagom-landet" Sverige. Älskar att resa, så kommer självklart skriva om när jag är ute i stora världen. Annars kommer jag blogga om min vardag, saker jag shoppar och lägga ut recept när jag bakar.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards