frokenmellan

Alla inlägg under april 2013

Av Mikaela - 29 april 2013 09:27

Jaha, måndag igen. Veckorna går så himla fort nu!

Nu är det bara att gå in i "plugg-mode" igen efter helgens bravader.

Den här veckan ska det läsas och skrivas en hel-jävla-del. Bara kämpa på! 2 veckor kvar på den här kursen.


 

(nej jag har inte glasögon, det är ploj-brillor. ;)

Av Mikaela - 28 april 2013 17:44

I fredags åkte jag och John och shoppade i Eskilstuna. Jag köpte tre par skor, två blusar och lite annat.

Sen käka vi på American pizza, godaste pizzan ever! ;)


Igår hade vi en spontan grillkväll här hemma hos oss med fina vänner.

Körde som vanligt lite "Buzz!" också. Alltid lika kul!


Idag har vi varit och storhandat så kyl och frys är fullproppade nu.

Efter det blev det grillning igen. :)



Igår

 

 

Idag

 

Av Mikaela - 25 april 2013 21:33

Kom hem för en liten stund sen från en heldag i Stockholm.

Firat Tina som fyller 25 idag. Vi har strosat runt i Hagaparken, varit på Fjärilshuset, käkat middag på en asiatisk restaurang och skrattat så in i helvete. :) Kommer nog ha träningsvärk i magmusklerna imorgon.

Tack för en jättefin dag Tina, Erika, Rosie, Tommy och Johanna!


                 


Finaste Tina & Jag.

Av Mikaela - 24 april 2013 20:46

Idag gjorde jag paj till middag. Det är ju så himla gott!

Det blev en bacon- och broccolipaj den här gången.


Pajdeg:

 

3 dl vetemjöl

125 g smör

2-3 msk vatten

 

Fyllning:

 

1pkt bacon

Broccoli (så mycket man vill ha)

Purjolök (så mycket man vill ha)

3-4 dl riven ost

3 ägg

3 dl mjölk

Salt

Svartpeppar 

 

Mät upp mjölet i en skål. Lägg i kylskåpskallt smör, skuret i små tärningar.

Finfördela smöret i mjölet med fingertopparna till en smulig massa. 

Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop till en deg.

Tryck ut degen i en form och låt den stå kallt i ungefär 15 min.

 

Sätt ugnen på 200 grader.

Stek baconet, sjud broccolin i lite saltat vatten. Skär purjolöken.

Vispa ihop ägg, mjölk, salt och peppar.

Strö ut bacon, broccoli, purjolök och ost ovanpå pajdegen. 

Häll över äggsmeten.

Grädda i nedre delen av ugnen tills äggsmeten stelnat och fått fin färg, ca 40 min.

 

   

 

 

Av Mikaela - 24 april 2013 14:15

Har precis kommit hem efter en shoppingrunda på stan. Köpte bland annat fästingmedel åt Kosmos. Dags för det nu. Så han ska få ett bad lite senare och efter det ska medlet på.

Ja och om någon har missat det så är det ju typ storm ute.. Ett tips kan ju va att sätta upp håret innan man knatar över bron. Det gjorde ju inte jag förstås. Måste sett skitroligt ut. Håret fladdrar åt alla håll och jag har typ noll sikt. Tur det sitter fast på huvudet iaf. 


När jag kommer till gatan jag bor på möts jag av en liten kille, typ 9 år, klädd i en gräsligt mönstrad pyjamas (onepiece). Han formar fingrarna till en pistol och "skjuter" mig samtidigt som han ger ifrån sig ett "pistolljud". Fy säger jag bara.

Vart är världen på väg?

Av Mikaela - 23 april 2013 17:49

Satan vad det blåser ute! Fast det känns härligt ändå. 

Gick i skogen nyss och fick lust att skrika ett vårskrik precis som Ronja Rövardotter. Fast det gjorde jag ju inte, känns lite sent för det ändå.. ;)

Hela skogen är fylld av blåsippor nu och jag längtar tills träden börjar blomma.

Snart är det maj, och min födelsedag. Ännu ett år äldre...


Någon som fyller år innan mig är min fina Tina. Ska åka till Stockholm och fira henne i helgen.




     

Av Mikaela - 23 april 2013 09:50

Haha! Jag måste bara tipsa alla som inte sett programmet En stark resa, igen med Morgan och Ola-Conny att se det!

Det är sjukt kul! De reser runt på olika platser i Usa och gör massa knasiga saker. Plus att dom är så jäkla dåliga på engelska. Ändå ska Ola-Conny prata med folk som knappt förstår ett ord av vad han säger. :)


Finns på kanal5 play.


   



Av Mikaela - 22 april 2013 13:04

Jaha, ny vecka. Fortsätter med mitt pluggande.

Denna vecka ska det skrivas novellanalys och textanalyser..


Igår plockade John fram vårat cafébord och stolar från förrådet.

Jag tänkte att där kan jag ju sitta och plugga om dagarna. Men solen gömmer sig idag så det blir att sitta under filten i soffan som vanligt. 


Solen sken igår iaf och då gick jag och Kosmonauten på långprommis bort mot Åsby.

Vi stannande och spanade på hästarna som lunka runt i hagarna.


   



När vi kom hem var lurvas helt slut och däckade i soffan.

Den killen vet verkligen hur man slappar...


 


Presentation


Hej!
Jag heter Mikaela. Bor i lilla "lagom-landet" Sverige. Älskar att resa, så kommer självklart skriva om när jag är ute i stora världen. Annars kommer jag blogga om min vardag, saker jag shoppar och lägga ut recept när jag bakar.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards