frokenmellan

Alla inlägg under juni 2013

Av Mikaela - 25 juni 2013 18:25

 

Grabbarna kör radiostyrda bilar.

 

 

Födelsedagsbarnet öppnar paket. Så himla söt!

 

 

Midsommarkubb.

 

 

Midsommartårtan.

 

 

Kaxpellen i gröngräset.

 

 

Sydde upp lite långklänningar eftersom att jag är så kort..

 

 

Har blivit en del grilla.

 

 

 

Fika.  

 

Kosmos.. got light?

 

 

Massa pluggande.

 

 

Haha, morgontrött!

 

 

Promenader.

Av Mikaela - 11 juni 2013 10:02

Vi var ju som sagt i Eskilstuna i lördags. Efter shoppingen på Tuna Park och intag av mat på ChopChop, så strosade vi runt i stan en stund innan bion. 

Om några veckor är det min hemstad. Känns lite skumt. Men nu börjar jag längta mer och mer. Tur det inte är långt till Strängnäs, för jag kommer sakna mina vänner!


Innan vi flyttar så ska vi ha midsommarparty. Det har ju blivit som en liten tradition hemma hos oss. I år blir det fest bland alla flyttlådor, men vi är väl utomhus mestadels. Om det är fint väder förstås. Och vi inte blir uppätna av myggen.. vad fan är det med myggen i år alltså? Dom är helt galna ju! Så fort jag kliver utanför dörren så blir jag attackerad och full med myggbett. 



   


Av Mikaela - 8 juni 2013 11:27

Igår hade vi myskväll, käkade ost och kex och kollade på Warm bodies. En skön twist på en zombiefilm.

Idag ska vi åka till Eskilstuna, shoppa lite, käka middag och sen gå på bio. Vi ska se Jurassic Park 3D. Så häftigt ju!

En av dom ballaste filmerna när man var liten. :)

Kossemossen ska få åka till pappa och mysa med honom. Han verkligen älskar min papi! Blir tokig så fort man säger "pappa". Jättekul att se. Det är Kosmos favvo, förutom mig och husse då.. ;)


   

Av Mikaela - 5 juni 2013 21:59

Vaknade upp med huvudvärk imorse och har det fortfarande. Får hoppas den är borta imorgon. 

Sitter och kollar på Natt på museét, som går på 4an nu, men börjar bli tröttis så ska krypa ner i sängen och fortsätta kolla på Futurama istället. Började om på säsong 1 igår. Vet inte hur många gånger jag kollat på alla säsonger! 

Love it.


Det syns att vi snart ska flytta här hemma.. Kartonger lite här och var, kala väggar och allmänt rörigt. Jag avskyr när det är såhär rörigt! Får lite smått panik men får stå ut i några veckor.. Det kliar i fingrarna och jag vill bara få undan allt. Vilket är omöjligt för tillfället. 


Var inne i stan idag och käka glarre. Jag tog mangosorbet, som var sjuuukt god, och saltlakritsglass som är en av favoriterna. 


 


Blev även lite solning..

 

 

Av Mikaela - 4 juni 2013 09:10

Igår när vi var ute och motionerade..

 

 

 

Kosmos blev trött i värmen och fick åka med husse

 

 

 

Av Mikaela - 2 juni 2013 22:06

Hello söndagsångest. Eller nja, den har inte varit så farlig idag faktiskt. Duktig som jag är så drack jag varannan vatten igår vilket idag visade sig vara väldigt smart.

Hade en riktigt rolig kväll hemma hos Fredrik trots att den spårade lite på slutet för vissa personer.. ;)


 



Gick sista rundan för idag med Kosmonauten för en stund sen och tänkte att om en månad så plockar jag inte bajs på den här gatan längre. Känns lite sorgligt. Jag gillar den här gatan. 


 


Fick syn på en snigel som åkte snål-skjuts på en annan snigel..?

 

Av Mikaela - 1 juni 2013 15:18

Nu har väl sommarmånaderna officiellt börjat. Jag hann ligga ute på gräsmattan i solen en stund i förmiddags innan det mulnade på. Jag som hoppades att det fina vädret skulle hålla i sig. Oh well..


Ikväll blir det party hemma hos Fredrik för att fira honom och Emil som fyller år imorn. 

Ska försöka dricka mer sparsamt än förra helgen dock.. :)


     




Presentation


Hej!
Jag heter Mikaela. Bor i lilla "lagom-landet" Sverige. Älskar att resa, så kommer självklart skriva om när jag är ute i stora världen. Annars kommer jag blogga om min vardag, saker jag shoppar och lägga ut recept när jag bakar.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards